Posted by : Adsız 9 Temmuz 2013 Salı

blogger
Bloggerlar gelişiyor, bloglar büyüyor ! Türkiye'de bu kavram gittikçe güçlü bir hal alıyor. Bu hepimizi memnun eden bir durum. Artık çeşitli yerlerde Blogger buluşmaları düzenleniyor, blog ödülleri veriliyor, yeni arkadaşlıklar kuruluyor, çevremiz geliştikçe ortaya daha samimi ve gerçekçi yaratıcılıklar çıkıyor. Bende Bloggerların, yani bizim kaynaşmamız için aklıma bişeyler geldi ve paylaşmak istiyorum.



Eminim birbirimizle kaynaşmak, yeni arkadaşlar edinmek güzel bir duygu olacaktır. Sonuçta hepimizin ortak bir noktası mevcut. Peki ben bu kaynaşmayı nasıl yapmayı düşünüyorum ? İnternet ortamında araştırırken bulduğum sitelerle tabi ki. Biraz detaylıca düşündüm ve nasıl kullanacağımız konusunda bir kaç yol buldum, tabi ki yeni fikirler doğrultusunda bunları gerçekleştiririz. Şimdi geçelim bizi kaynaştıracak sitelere...

İlk olarak Flinc.org ;
Sitenin asıl amacı, yol arkadaşı arayan insanların buluştuğu bir uygulamadır. Mobil olarakta kullanılıyor. Bir yerden bir yere seyahat ederken sizinle aynı rotada seyahat edecek kişilerle beraber gidebiliyorsunuz. Eğer otomobiliniz varsa, o rotada seyahat edecek kişilerle anlaşıp, masraflarınızı yarı yarıya indiriyorsunuz veya siz giden berini bulup ona, masrafları ortaklaşa yapıp gitmeyi teklif ediyorsunuz.

Biz nasıl kullanırız ?
Çok seyahat edenlerimiz var, bende kendimce bol bol geziyorum ve gezmeyi seviyorum. Bir grup kurdum Flinc.org'da, böylece seyahat eden bloggerlarımız rotasını belirleyerek aynı rotada diğer bloggerlar varsa birlikte gidebiliriz. Böylece seyahatimizde yeni tanışmış olduğumuz kişilerle yapar, samimi arkadaşlıklar kurup, blogculuğun gücünü arttırabiliriz. Araba olması lazım değil, aynı rotada gidecek olan otobüse bile birlikte binilebilir. Grupa katılıp gideceğiniz rotayı belirleyebilirsiniz.

flinc.org'da Bloggerlar Grubu

Kullanılabilirlik ; 10 üzerinden 8

İkinci Kaynaşma Noktamız ; Airbnb.com.tr ;
Bu sitenin de asıl amacı, kişiler kendi dairelerinden bir oda kiralayarak ek gelir elde etmek. Örneğin ; Ankara'ya gittim ve otele fazla para vermek istemiyorum. Bu durumda gitmeden önce veya mobil cihazla Ankara'da ki ilanlara bakıp cüzi fiyatlara gecelik kalacak yer bulabiliyorsunuz.

Biz Nasıl Kullanırız ?
Aslında bu biraz zor olabilir fakat şöyle düşündüm ; Eğer seyahat eden blogcu arkadaşımız kalacak yer arıyorsa yer temin etmek amacıyla kullanılabilir veya yine Flinc.org'dan ileti yayınlayıp, nerede olduğunu ve oda kiralamak için arkadaş aradığını belirtir böylece oda daha ucuza gelir.

www.airbnb.com.tr/

Kullanılabilirlik ; 10 üzerinden 3

Bu En İyisi ; COlunching !
Bu site en iyi kaynaşma aracı olacak benden demesi ve aslında bu yazın fikri bu site sayesinde çıktı arkadaşlar. COlunching'in amacı ; Monotonlaşmış yemeklere sosyallik katmak ve yeni kişilerle tanışarak çevremizi genişletmek. Şöyle ki, bu siteye giren kişi bir masa oluşturuyor ve gelecek kişileri bekliyor. Siteden katılan kişiler masayı oluşturan kişinin hangi restorant olduğuna bakıyorlar ve yemeği yeni tanıştığı kişilerle yiyerek, yeni iletişimler kuruyorlar.

Biz Nasıl Kullanırız ?
Aslında çoktan anlamışsınızdır. Bir blogger masa oluşturduğunda, katılarak birlikte sohbet ederek, kaynaşarak bu sosyalliği kullanabiliriz. Fakat üzücü nokta şu ki bu sitede şuan için Türkiye yok, 2012'den beri hala eklenecek güya.. Ben bir kaç kez mail gönderdim kendilerine fakat dönüş olmadı. Kurucuları ise Türkiye yakında aktif olacak diyor. Bekliyoruz.

www.colunching.com/

Kullanılabilirlik ; 10 üzerinden 9

Tanışmak üzere...

{ 2 yorum... read them below or Comment }

  1. Bloggerlear grubunun linki açtığımda almanca yazıyor .Siz nasıl üye oldunuz?:S

    YanıtlaSil
  2. Nereden cevap versem bilemedim :) Sizde öyle çıkıyordur sanırım tarayıcıyla ayarı değiştirin bende ingilizce. Ayrıca Facebook hesabınızla direkt bağlanabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -