Posted by : Adsız 16 Nisan 2013 Salı

kişisel gelişim
Bu kişisel gelişimde bir şeyler eksik, farkettim ve söylemek istiyorum, söz bende...
Yaklaşık orta okul 2. sınıftan (7.sınıf oluyor) beri kişisel gelişim hayatımda ve hangi olayla hayatıma girdi bilmiyorum fakat beni bu blogu açacak kadar etkileyen bir konudur. Bu blogu açma sebebim ise her şeyin eksik bir yanının olduğu gibi kişisel gelişim de eksiğini farketmemden kaynaklanıyor.

Peki, neydi bu eksik ?

7-8 yıldır içinde bulunduğum kişisel gelişim dünyasında bir çok kitap, dergi okudum ve seminerlere katıldım, çeşitli sohbetlerde bulundum, internetten videolar izledim, makaleler okudum. Hepsinden bir çıkarım yaptım ve ortak bir eksiklik farkettim, bu da ; tüm bu materyaller bize gelişimin için şunu yap, bunu yap tarzında öğütler veriliyor fakat bize sunulan bir mecra yok. Yok artık onu da mı biz bulalım diyenler olacaktır  Ortada şöyle bir yargı var ; bunu okuyan herkes aynı düzeyde, maddi ve manevi statüleri aynıdır. Hayır ! Aynı kitabı maddi statüleri aynı olmayan iki kişi düşünelim sizce ikiside aynı sonucu alabilecek midir ?

Basit bir örnek ;
Asosyalliği kırmak adına
okuduğum bir yazıda şöyle bir bilgi geçti ; Albert Einstein her gün farklı bir kişiye merhaba der ve hergün farklı kişilerle tanışırmış. Aynısını, asosyalliğimizi yenmek için yapmamızı tavsiye ediyor.

Gelelim gerçeğe ; Zaten ortada olan sorunumuz ilişki kuramamak veya buna bağlı olarak çevre edinememek değil mi ? Statütüleri uygun olmayan kişiler bunu nasıl sağlayabilir ? İmkansız. İşte bir mecra lazım, bilgileri beynimize depoladıktan sonra eşit koşullarda uygulayabileceğimiz olanaklar lazım.

Ben bunun için çabalıyorum
Ben bu blogu bunun için kurdum. Yeterli olup olmadığımı bilmiyorum. Şuan tek yazarım ve kimse bana bak şu etkinlik var diye haber veya reklam vermiyor. Ben araştırıp, yetebildiğim kadarıyla etkinlik sunmaya çalışıyorum. Örneğin ; Gençlik ve Spor Bakanlığının faaliyetlerinden haberdar etmeye çalışıyorum. Çünkü katılan bir kişi bu etkinliklerde her gün farklı bir kişiye merhaba deyip  her gün yeni birileriyle tanışma fırsatı elde edecektir.

21. yy insanında sahip olması gereken temel beceriler ve kullanabilecekleri araçlar

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -