Posted by : Adsız 18 Ekim 2012 Perşembe

Gastrit
Üniversite öğrencisiyseniz bu duruma ya yakalandınız yada yakalanacaksınız


Bu durumu kendimden biliyorum, yakalandım ve etkisini hala yaşıyorum. Peki ne bu hastalık ?

- Gastrit.

Üniversite hayatına başladım ve herşey hızlı ilerliyordu yemek konusunda öğrenciyiz ne bulursak yeriz mantığı durumundaydım. Normalde bir bardak kola içtiğimde tıkanan ben günde en az 1,5 litre kola, abur cubur, yağlı yiyecekler ve vazgeçilmezim çiğ köfte ayran ikilisiyle kendimi alt üst edecek durumun farkında değildim. Okul sırasında başladığım bu bulduğunu yemek mantığı devam ediyordu fakat sürekli midemden gurultular geliyordu ve finallere son hızla hazırlanıyordum dersler kalmamalıydı. Bir gün evde çiğ köfte ayran eğlencesinden sonra midemde beni uyutmayacak gurultular oluştu, ertesi gün soluğu doktorda aldım ve iki dakikalık muayeneden sonra teşhis kondu ; Gastrit.

Dört ay bunun acısını çektim ilaç kullanmakta bazen etki etmiyordu daha sonra finallerde buna etki etti ve gastrit aldı başını gitti. Ben sadece bunu kendimde var sanıyordum fakat bu başıma geldikten sonra bir çok kişide buna rastladım ve hocalarım dahi üniversite yıllarında buna yakalandıkları konusunda muhabbetlerde bulundu. Bence bu hastalık tipik üniversiteli hastalığı olarak görüyorum.

Gastrit sıradan bir durum aslında bile normal durumdayken bile midenizde fazla asit var ama gastritli durumlarda devam ederseniz ilerler. Bunun için stresten yağlı, asitli yiyeceklerden uzak durmanızı tavsiye ediyorum yoksa zorunlu olarak uzak kalacaksınız.

Stresi üzerinizde tutmaya çeşitli aktiviteler yaparak dağıtmaya çalışın ders çalışırkende kafanız rahat olacaktır.



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -