Posted by : Adsız 30 Ekim 2012 Salı

Beyin
20'li yaşlardan itibaren beyin kendini geliştirmeye bağlı olarak düşüşe geçer. Buna izin vermeden geliştirmeye yönelik gündelik önerilerim var.


Açıklamada belirttiğim gibi beyniniz 20'li yaşların ortasından itibaren düşüşe geçmeye başlar. Tabi kendinizi geliştirmezseniz. Gündelik hayatta basit şekilde uygulayabileceğiniz, ekstra zamana ihtiyaç duymadan yapılacak egzersizler önereceğim. İyi eğlenceler.








1-Jonglörlük ;
Benimde uygulamasını yaptığım bir yöntem. başlarda zor gelebilir ama evde dolaşırken yapabilirsiniz ve etkisini gerçekten göreceksiniz. Peki jonglörlük nedir ?

Elbette havaya şişe veya top atıp çevirenleri görmüşsünüzdür. Kaba tabiriyle top vs. cisimler çevirme eylemidir.

Nasıl Öğrenirim ?

Bu videoyu izleyerek öğrenebilirsiniz. Türkçe anlatımı var.




2-Okumak ;
Kitap okuma alışkanlığınızı geliştirmelisiniz. Böylece aklınızda bir bilgi tutma eylemi beyninize yayarlı olacaktır ve zamanla bu gelişimi hızlı okumayla geri alacaksınız. Daha da etkili bir daha getirmek istiyorsanız okuduğunuz bir kitabı bitirdikten sonra özet çıkartarak ne öğrendiğinizi görün.

Ne Öneriyorum ?

Kitapçınızdan veya verdiğim linkten çıkan kitaplar, en popülerlerini takip edebilirsiniz.

İdefix.com  - Ptt Kitap

3-Enstrüman Çalmak
Gerçekten yetenek ve gelişim anlamında gelişmenizi sağlayacak bir öneri. Aynı anda kullandığınız bir çok uzuv gelişiminizde büyük pay sahibi olacak.

Ne Öneriyorum ?
Şüphesiz bu kurslar veya özel ders ücretleri el yakabiliyor. Bu durum söz konusu değilse rahatça eğitim alabilirsiniz. Eğer böyle bir durum yoksa sizi İl Gençlik Merkezlerine davet ediyorum. Burada ücretsiz bir çok kurs bulacaksınız. Yaklaşık 2 yıldır içinde bulunduğum bir kurum ve gidip Ney kursuna yazıldım. Bu konuyla ilgili sorularınız varsa yanıtlayabilirim. Vereceğim linkten ilinizdeki gençlik merkezini bulabilirsiniz.

Gençlik Merkezim Nerede ?

3-Zeka Oyunları ;
Bunun yararı tartışılmaz. Size tamamen farklı bir bakış açısı katacaktır. Bu da günlük hayatta problem çözme yeteneğiniz de bir artış sağlayacaktır.

Ne Öneriyorum ; 

Bu kitaba bir göz atın

4-Satranç ve Sudoku
Mantık ve düşünce gücünüzü geliştirecek iki oyun. Etkilerini bu zamana kadar hepimiz iyi biliyoruz çeşitli yazılardan. Gelişimin iyi bir parçası olacaktırlar.

Ne Öneriyorum ?
Satrancı sanal değilde gerçek cisimlerle oynama taraftarıyım. Sudokuya gelince gazete, dergi gibi çeşitli yerlerde bulabilirsiniz. Eğer ben almıyorum derseniz sizin için bir site var.

websudoku.com 

Bizi takip etmeye devam edin.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -