Posted by : Adsız 19 Haziran 2013 Çarşamba

Gevne Vadisi
Konya'da Hadim-Gevne Köyü'ne geziye gittim, kaldığım günlerden Gevne Günlükleri yazdım.

Konya'da okudum ve orada tanıştığım kendisi Konya'lı ,ev arkadaşımın köyüne geziye gittim. Konya'nın bir ilçesinden diğer ilçesine gitmek uzun bir zamanımı aldı, hayli uzundu. Şimdi geziye gelelim.






Gevne'ye gidiş ;

Üç günlük bir gezi olacak ve varacağım yer Gevne Köyü, bir vadi köyü. Konya-Karatay Otogarından yolculuğa başladım ve yaklaşık iki, iki buçuk saatlik bir yolculukta bozkır, dağlık taşlık bir yolculuktan sonra
Hadim ve Taşkent'e ardım. Buradan sonra Gevne'ye özel araçla gidiliyor, yaklaşık yarım saatlik bir yolculuk olacak. Yol boyunca yükselen rakım mevcut ve iki bin rakıma çıktım.

Kaldığım 3 Gün ;

Yurttan çıkıp, Gevne'ye varana kadar beş, altı saatlik bir yolculuk oldukça yorucuydu. Biraz dinlendikten sonra yemeğe koyulduk. Burada köylüler geçimini küçükbaş hayvancılıkla sürdürüyor ve arkadaşımın bana bir kuzu sözü vardı, sağ olsun onu tutmuş ve bolca et yedik.

ocakta yemek
Ev arkadaşıydık bir sene boyunca ve tekrar birlikte yemek yapmaya koyulduk. Evde bulunan ocakta, odun ateşinde herşeyiyle organik yemeğimizi yapmaya koyulduk. Güzel bir yemekten sonra birde odun ateşinde çay yaptık ve her ikisininde tadı başkaydı. Çaydan sonra yüksek rakımda temiz havada mis gibi uykuya daldığımı hatırlıyorum.






Osmanların evi

E köy yeridir, sabah erken kalktık ve domates, yumurta ne varsa kendileri yetiştirmiş bir kahvaltıyla başladık ve normal bir kahvaltıdan çok farklı bir hissiyat vardı, midemde herhangi bir sorun yaşamadım, tatlarını söylemiyorum bile. Diğer bir yönden Konya'ya göre yeşillik bir alan ve avcılıkta bol bol yapılıyor, özellikle tavşan. Diğer bir oraya has özellikse Kırmızı Benekli Balık mevcut. Ondan da tattık ve tadını sevdim. Arkadaşım eksik etmedi hiçbir şeyi sağolsun.


atışdayız
Burada hayatımda bir ilki daha yaptım. Tüfekle atış yaptık. Yolda giderken kafamda kurdum nasıl yaparım, ederim diye lakin düşündüğümden zormuş. Kurşun attığımızda da yankılanan ses çok etkileyiciydi. Tavşan aradık, bulsak avlamayı düşünüyorduk fakat denk gelmedi. Denk gelse Osman'la iddialaştığımız vurursun, vuramazsın davasını kapatabilirdik.Bir daha ki sefere artık.





Aklımda kalanlar bunlar, arkadaşım Osman'a beni ağırladığı için teşekkür ediyorum. Şimdi birde köyünü kendisi tanıtsın, bir video çektik ve Osman, köyünü anlattı ;

Konya, Hadim-Gevne Gezisi / Gevne Günlüğü


-->

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -