Posted by : Mustafa Yaldız 13 Aralık 2012 Perşembe

Ağız ve diş sağlığı

Ağız ve diş sağlığımız için önemli bilgiler yer alıyor.
Çeşitli rahatsızlıklara yol açan ve bizi tehdit eden unsurları göz önünde bulundurarak sağlığımızı koruyalım. İşte Ağız ve diş bakımı makalesi sizlerle.

Ağız ve diş sağlığı bedensel sağlığımızın önemli rolünü üstlenmektedir. Sindirim ağızda başlar Ağzımızın içinde gelişen her olay diğer organlarımızı da etkiler. Diş ve diş eti rahatsızlıkları; kalp, böbrek ve bazı dolaşım hastalıklarına neden olabilir. Sağlıksız bir ağız sadece bedensel rahatsızlıklara neden olmaz. Ayrıca estetik açıdan kişinin sosyal yaşamını da
etkileyen psikolojik rahatsızlıkları da neden olabilir. Ruh ve beden sağlığında ağız ve diş sağlığı önemli bir yer tutar. Bu sebeple dişlerimize iyi bakmalıyız. Beden sağlığımızın en büyük sorumluluğu bizdedir. Doktorlar bu
sürece sadece yön verebilir. Koruyucu önlemler almak yine tedavi sürecini sürdürmek için vardır. Oysa dişlerimiz sağılığını kaybetmeden çok basit önlemlerle sağlıklı bir ağza sahip olabiliriz. Tek yapmamız gereken uyarılara dikkat etmek ve dişlerimizin temizliğine zaman ayırmak…


AĞIZ VEDİŞ SAĞLIĞIMIZI NASIL KORUMALIYIZ? 

Temiz bir ağız, sağlıklı dişler ve güzel kokan bir nefese sahip olmayı herkes ister. Bunlara sahip olmak ise hiç de zor değil! Diş sağlığı konusunda uzmanların söylediklerini harfi harfine yerine getirmek sizin için yeterli
olacaktır. En başta koruyucu önlemleri geliştirebilmek amacıyla 6 ayda bir diş kontrolü aksatılmamaya çalışılmalı. Bu şekilde daha büyük diş sorunlarının önüne geçebilirsiniz. Diş hekiminizden alınacak bilgiler ışığında kendinize uygun bir diş fırçası, diş ipi, diş macunu ve ağız suyu almak ağız sağlığınız için attığınız
en büyük adım olacak. Yine bu malzemelerin kullanımı konusunda da bilgi almayı sakın unutmayın!


Gün içerisinde asitli içecekler ile şekerli ve karbonhidrat içerikli yiyecekler tüketmemeye özen gösterin. Çünkü şeker dişlere yapışır ve uzun süre temizlemezseniz, bakteri oluşumunu hızlandırır. Bu ise ağzınızın asit düzeninde bozulmalara neden olur. Ve maalesef çürüğe davetiye çıkarırısınız. Ağzımızın içerisinde bakteri oluşumunu engelleyebilmemiz dişlerimizi günde en az iki kere iki dakika fırçalamamıza bağlıdır. Bu sebeple bize uygun bir diş fırçası ile dişlerimizi, dilimizi ve iç yanak bölgelerinizi fırçalamamız, ara yüz
çürüklerini engelleme amaçlı ise diş ipi kullanmamız ve ağız suyu ile ulaşamadığımız yerleri çalkalamamız gerekir. Ama unutmayalım ki sadece diş ipi sadece ağız suyu ve diş fırçası tam bir ağız bakımı yapmaz. Gün içerisinde ağız ve diş sağlığı için dişlerimizi fırçalamak esas eylemdir. Ancak çok zor durumlarda şekersiz çiklet çiğneyebilir, şekerli ve asitli bir gıda üzerine ağız florasında asitli bir ortam oluşmasını engellemek amacıyla su ile ağzınızı çalkayabilirsiniz. Dişlerimizin üzerinde yer alan mine tabakası her ne kadar
dayanıklı bir yapıya sahip olsa da çok sert cisimler ısırılmamalı yine fındık, ceviz gibi kabuklu besinler dişler kullanılarak kırılmamalı ve dişler aşırı sıcak-soğuk yiyeceklerden korunmalıdır.

Ağzımızda ;
22 çeşit bakteri olduğunu, Şekerve şekerli gıdaların dişlere yapıştığını, Ortalamadiş fırçalama süremizin 45 saniye olduğunu, Plakoluşmuş ağızda 100 milyon ila 1 milyar arasında bakteri olduğunu, Bugünün ilk diş
fırçasının 1498 yılında Çin’de üretildiğini biliyor musunuz?




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -