Posted by : Mustafa Yaldız 6 Ocak 2015 Salı

Bir seyyah, iş adamı ya da paylaştığımız gezilerle Türkiye'yi ücretsiz bir şekilde geziyor olabilirsiniz. Eğer yoldaysanız çok dikkat etmeniz gereken bir konu var: Beslenme!

Evden çıktığınız andan itibaren en temel ihtiyaçların başında gelir beslenme. Giderken ve döndüğünüzde sağlığınızı korumak istiyorsanız bize biraz kulak verin.


1) İleriye dönük plan yapın.

Çanta toparlarken hazırlıklı olun. Yolculuklarda önce seyahat dostu, yoğun besin değeri olan, bozulmayacak ve besleyici kalorilere sahip yiyecekleri tercih etmemizi öneriyorum. Çantanıza kurutulmuş meyveler, fındık, siyah çikolata ve fıstık ezmesi gibi besinleri ekleyebilirsiniz. Bu tarz yiyecekler taşıyamazsanız; içinde fındık, üzüm ve kurutulmuş meyveler gibi malzemeler bulunan çikolata barlarından satın alıp çantanıza koyun. Açlığa birebir ve gerekli olan enerjiyi size sağlayacaktır.

2) Nereye gittiğinizi bilin.

Yeni bir yolculuğa çıktığınızda, yeni bir şehre vardığınızda açlık hissettiğinizde ne yapacaksınız? Lütfen en yakındaki fast food restoranına gitmemeye çalışın. Gittiğimiz yerde ne yemek bulabileceğinizi öğrenmek artık daha da kolay. Akıllı telefonunuza ekleyeceğiniz bilgilendirici bir app’le bulunduğunuz yerde neler yiyebileceğinizi keşfetmiş olacaksınız.

3) 2-3 saatte bir yemek yiyin.

Fazla birşey olmasına gerek yok. Bir avuç kuruyemiş ya kuru meyve de yeterli olabilir. Böylelikle hamburgercilere takılmak zorunda kalmazsınız ya da bir tane çikolata barı yiyebilirsiniz.

4) Önemli bir supplement alın.

Uzun yolculuklardan sonra vücudunuzun saat dilimlerine adapte olabilmesi için melatonin almanızı tavsiye edilir.. Kilo kaybı açısında iyi bir uyku çok önemli. Yapılan araştırmalar uykusuz geçen gecelerin yüksek kalorili yemeklere yönelmenize sebep olacak açlık hormonlarını tetikler.

5) Kahvenize güç katın.

Güne açlığınızı dizginleyecek kaliteli bir proteinle başlayın. Yanınıza vanilyalı whey proteininden eklemenizi tavsiye ediyorum. Kahvenize süt ve yarım kaşak protein tozundan da ekleyin. Eğer whey proteini kullanmıyorsanız Nescafe'ye devam.

6) Alkolden uzak durun.

 Alkole yoğunlaşmak yerine sosyalleşmeye çalışın. Bu kadar net!

7) Büfeyi iyi tarayın.

Kaldığınız yerde, yemekhaneler yağda kızartılmış, bol soslu, yağlı ve yoğun karbonhidratlı gıdalarla doludur. İyi bir taramayla protein bazlı yiyecekleri seçmeye çalışın. Kırmızı et yemeklerinin yanında sebzeleri ve salataları eksik etmeyin. Yüksek proteinli besinler sizi gün boyu tok tutacaktır. Bu da gece odanıza pizza götürmenizi engelleyecektir.

8) Daha çok su için. 


Yanınızda hep bir boş şişe ya da paslanmaz çelikten bir matara taşıyın. Daha çok us içmeniz susamanızı engelleyecektir ve bu çok önemli bir durum çünkü: susuzluk çoğu zaman kendisini açlık olarak hissettirmekte.

Seyyahlar için beslenme önemlidir. Açlık savaşını kazanın!

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -