Posted by : Adsız 30 Aralık 2013 Pazartesi

İyi Misin Schumi?
O, zamanının, çocukluğumun idolü. O, hız tutkunlarının, Formula1'in konuşulduğu yerde akıllara gelen ilk isim. 2013 belki şimdi O'nu da götürecek. Daha erken Schumi...


Duyunca şaşırdım ve bir tuhaf oldum; Michael Schumacher ölümle pençeleşiyormuş. Üzüldüm çünkü o küçüklük idolüm, herkesin olduğu gibi...
Onun adını bilen her çocuk belirli yaşlarda konu hızsa "ben Schumacher'im!" der. Bu ülke Formula 1'i sevdiyse, izliyorsa O'nun payı yadsınamaz.

O'nuhiç tanımadım ama tanışmak istediğim kişiler arasındadır. Tanımadığım halde O'nunla ilgili bir sürü anım var, bir kaç tanesi aklımda; ben Formula 1'le tanıştığımda orta birinci sınıftaydım ve Schumacher tabi ki favorimdi, hafta içi okul için erken kalkıyordum hafta sonu ise Formula 1'de sırlama yarışlarını izlemek için kalkıyordum ama hiç şikayet etmeden, homurdanmadan çünkü biliyorum bugün Schumi fırtınalar estirecektir.

Unutamadığım bir sürü yarışı var fakat bir tanesi ki; son turlar dönülüyor ve iki Schumacher kardeş başbaşlar hani filmlerde oluyor ya aynısı Ralf ve Michael birbirlerini geçmek için uğraşıyorlar ve sonunda ağabeyi birinci oluyor, hiç bu kadar heyecanlanmamıştım Formula 1 izlerken. O gün bir kez da doğru kişiyi idol seçtiğimi anlamıştım. Ertesi gün gazete onu vermişti ve kesip aldım ve o gündür hala aynı yerinde baktıkça hala o anı hatırlıyorum.

Yıllar boyunca Formula 1'in ülkemize gelmesi için bekledim, sonunda gelmişti ama maalesef bilet ücretleri yüzünden gidemedim. Daha sonra takvimden kaldırıldık, sonra da 2 yılda bir olacak dediler ama Schumacher olmayacaksa ne anlamı var?

Bu haberi okuduğumda da yine resim hemen yanı başımdaydı ve o anı tazelendi. Schumacher sadece Formula 1'de değil bir çok spor dalında başarılı ve mütevazi bir kişilik. Evet, hiç tanımadım ama bir çok yazısını okudum. Başlıktaki resmini de koymamın bir sebebi var. O, aynı zamanda iyi bir kayakçı yaşadığı şanssızlığı en kısa sürede atlatır umarım.

İyi Misin Schumi? Bir göz kırp bize...


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Blog Arşiv

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -