Posted by : Adsız 23 Eylül 2012 Pazar

Benim Sahnem yazı dizisine Şans ve KPSS yazısı ile başlıyoruz.


Şans ve KPSS

Sabah zil sesiyle uyandım arkadaşım dışarıdan gelmişti şaşırdım sabah sabah ne yaptın diye sordum saati göstererek 11:00 dedi ne sabahı ? soruma tekrar döndüm ve cevap istedim. KPSS başvurusu yaptım dedi gülmeye başladım ve yatağıma döndüm.
Sinirli bir şekilde peşimden geldi neden güldüğümü sordu cevabım net ve inciticiydi : " yatarak sınav kazanacağını mı düşünüyorsun?" dedim. Haklı olduğumu biliyordu fakat bozularak odasına gitti. Akşamüstü bir araya geldik ve dalga geçmek için fırsat kolluyorum en sonunda laf lafı açtı ve "yahu keşke şu otuz TL'yi bana verseydin yerdim be boşa gidecek !" diye çıkıştım
- O :  Peki ya memur olursam ne olacak ?
- Ben : Olamıcaksın ki biliyorum bak sana bi teklifim var istersen dedim.
Dalga geçerek heh de bakalım neymiş dedi. Sen bana şimdi bir otuz lira daha ver ve sonra sınava gir eğer memurluğu kazanırsan aldığın maaşın yarısı kadarda ben vereceğim dedim. "Ya olmassam ?" Ben senden sadece otuz lira istiyorum dedim. Tabi ki anlaşmaya varmadı benimle ama bu kinayemi anlamış olduğunun farkındayım demekti.

Bugün KPSS'ye girdik ve aradım sınavın nasıldı diye şu böyle zordu, bu böyle zordu bilmiyorum offf sonuçlar gelince bakarız diyerek başından savdı beni. Bana kızgındı ama başından beri anlatmaya çalıştığım şuydu ; Okul derslerine dahi çalışmayıp testlerin yüzüne bakmayan, sadece oturup hayal kurarak bi yeri hedeflemek ne kadar doğru ? O şakalaştığımız günden sonra her boş gördüğümde çalış istersen bak altmış TL boşuna gidecek diyerek takılıyordum cevap ise "daha çok var" oluyordu.

Şimdi siz söyleyin çalışmadan başarı geldiği nerede görülmüş ? Belki bir şans anı yakalamalısınız, peki ama o şanslı kişi siz ne olacağı ne malum? Yada bu kadar insan içinde bir tek siz mi şanslısınız ? Ne kadar emek, o kadar yemektir. Şıkka sahip her denemede şansınızı siz yaratırsınız.

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -