Posted by : Adsız 6 Ağustos 2014 Çarşamba

Herkesin merakla ve heyecanla beklediği Gençlik Treni sonunda başladı. Genç Kaşifler Treni adıyla, dokuz ülke gezilecek ve konaklama ve tüm giderleriniz Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından karşılanacak. Yerinizi alın!


Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından  hayata geçirilen Genç Kaşifler Treni Projesi, Osmanlı İmparatorluğu coğrafyası içerisinde yer alan 9 ülkeye genç misafirlerini taşıyacak.

Tarih bilinci ve sorumluluğuyla hareket eden genç bir neslin yetiştirilmesi için hazırlanan Genç Kaşifler Treni Projesi’nde seyahatler sırasında yapılan etkinliklerle gençlerin sosyalleşmesi ve düzenlenen yarışmalarla kitap okumaya teşvik edilmesi amaçlanıyor.

Üniversite öğrencileri ve mezunları faydalanabilecektir.

Genç Kaşifler Treni, Romanya’nın Bükreş, Macaristan’nın Budapeşte, Avusturya’nın Viyana, Hırvatistan’ın Zagreb, Bosna-Hersek’in Saraybosna, Sırbistan’ın Belgrat, Makendonya’nın Üsküp, Kosova’nın Priştine ve Yunanistan’ın Selanik kentlerine gerçekleştirilecek ziyaretleri kapsıyor.

Üniversitelerde öğrenimlerini sürdüren ya da mezun olan 19-25 yaşlarındaki (1988 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 doğumlular) gençleri ağırlayacak olan Tren, 22 Ağustos–3 Eylül tarihlerinde erkek, 05 Eylül–17 Eylül tarihlerinde ise bayan misafirlerini taşıyacak.

Projeye kimler katılabilir?
81 ilden, projenin başlangıç tarihi olan 01 Ağustos 2014 tarihi itibariyle; 19 yaşından gün almış ve 25 yaşını dodurmamış üniversitede okuyan ya da mezun olan gençler projeye katılabilir.

Başvurular nasıl yapılacak?
Katılımcı başvuruları, Başvuru sayfasındaki adımları izleyerek başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Trene nerden binilecek?
Tren kalkış yeri ve saati daha sonra  Genç Kaşifler Treni internet sayfası üzerinden duyurulacaktır.

Proje hangi tarihlerde uygulanacak?
Projemiz; birinci grup (bay) 22 ağustos-3 eylül, ikinci grup (bayan) 5 eylül-17 eylül tarihleri arasında uygulanacaktır.

Ücret alınacak mı?
Türkiye'nin her yerinden tren seyahati öncesi (trene biniş) ve sonrası (trenden ayrılış) yapacakları giderler kişilerin kendileri tarafından karşılanacaktır. Seyahat süresince konaklama, üç öğün yemek ve seyahat boyunca gezi yerlerine ulaşım giderleri Bakanlığımız tarafından karşılanacaktır. Projeye katılan gençlerden kayıt, konaklama, yemek vb. her ne ad altında olursa olsun ücret alınmayacaktır. Projeye katılım tamamen ücretsizdir. Yurtdışı harcı (15 TL) ve Görev Pasaportu harcı (75 TL) katılımcılar tarafından karşılanacaktır. 

Gezi süresi ne kadar?
Gezi süresi 13 gün olacaktır.

Gezi programının içeriği nedir?
Erkekler için gezi programını indir
Bayanlar için gezi programını indir

Her ilden gidilebilecek mi?
Gençler kalkış noktasına kendi imkanları ile gelmeleri şartıyla Türkiye'nin her yerinden projeye katılabilirler.

Trenlerde seyahat nasıl yapılacak?
Her trende, 118 genç  seyahat yapacaktır. Her vagon 2'şer kişilik odalardan oluşmaktadır.

Asil ve yedek listeler belli olduğunda yapılacak işlemler nelerdir?
Asil ve yedek listelerde yer alan gençlerin yapması gereken hazırlıklar katılımcı gençlerin e-posta adreslerine bildirilecektir. Bu nedenle başvuru esnasında verilecek e-postaların sık sık kontrol edilmesi gerekmektedir.

Yabancı ülke vatandaşları projeye başvurabilir mi?
Yabancı ülke vatandaşları projeye başvuramayacak.

Genç Kaşifler Treni Pasaport ve vize işlemleri nasıl olacak?
Genç Kaşifler Trenine seçilecek katılımcılara görevli pasaportu verilecektir. Bu pasaportlar vizeden muaf olup, ayrıca vize ücreti yoktur. Pasaport işlemleri için gençler Bakanlığa (Ankara) davet edilecek. Pasaport işlemleri katılımcılar tarafından bizzat yürütülecektir.

Başvurular 10 Ağustos tarihinde saat 00.00’da tamamlanacak.

Başvuru için tıklayın.

{ 52 yorum... read them below or Comment }

  1. hay Allah razı olsun yine buradan gördüm :)))))) inşallah çıkar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çıkar :)

      Sil
    2. basvuru sonuçları ne zaman acıklanır acaba???

      Sil
    3. Son başvuru tarihi 10 Ağustos, gezide 22 Ağustos'ta başlayacak normal şartlarda altında. Yani 12 gün gibi kısa bir süre var ki pasaport işlemleri de olacağı için en geç 15-16 Ağustos'a kadar açıklarlar diye tahmin ediyorum.

      Sil
  2. peki nasıl seçiliyor gidecek olan arkadaşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doldurduğunuz bilgiler baz alınarak seçiliyor. Doldurduğunuz form, binevi CV'niz gibi inceliyorlar.

      Sil
  3. merhaba;gençlik spor bakanlığının düzenlediği genç kaşifler projesi hakkında bir konuda danışacaktım, katılmaya hak kazandık, gitmememiz durumunda herhangi bir yaptırım söz konusu olur mu ve bir daha ki sene için başvuru hakkımız kaybolur mu şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, herhangi bir yaptırım olmaz. Sadece gitme hakkınız yanmış olur. Bir daha ki sene için; başvurursunuz ama seçilip seçilmeme konusunda şansa ihtiyacınız olur. Yalnız tavsiyem şu ki; çıkarsa gidin! :)

      Sil
  4. ben başvuru yaptım ama kamuda çalışıyorum ogrencıyım 19 yasından berı çalışıyorum yurt dışına cıkabılmem ıcın bır fırsatım olmadı acaba calıstıgım ıcın bana çıkma ıhtımalı nedır ? sonuçta ben kendı kendımı okuyuyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanız veya çalışmanız çok önemli bir kriter değil. Önemli olan ne kadar sosyal olduğunuz.

      Sil
  5. Merhaba benim katilim formumu arkadasim doldurmuştu ve mailimi yanlis yazmis bunu nazil duzeltebilirim nasil ogrenecegim sonucu yardimci olursaniz çok sevinirim tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim form doldurulurken Facebook adresin de isteniyor. Facebook adresine de bilgi gönderilecek. Ayrıca telefon numaran da kayıtlı form da. bir sorun olacağını düşünmüyorum.

      Sil
    2. Facebook kullanmiyorum fakat twitter adresimi de yazmisti bu sene sonuclarin mail atılarak duyurulacagini okumuştum o yüzden paniğe kapildim umarim bir sorun olmaz

      Sil
    3. Ben yine bu site üzerinden habedar edicem. Takipte kalın.

      Sil
    4. Peki tesekkurler

      Sil
  6. merhabalar benimde bir sorum olacaktı..! aca sonuçlar açıklandığında asıl ve yedek katılımcılar dıye belırtılecekmı yoksa sadece asıllar mı çıkacak?eğer öyle olursa seçilenler arasnda gelmeyen olmaması durumunda ne yapılacak?birde net bir tarih henüz belli değil mi sonuçların çok heyecanlandım hergun kontrol edıyorum..:) iyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmeyen olması durumunda olacak o :)

      Sil
    2. Açıklandığında asil ve yedek listesi açıklanır. Diyelim ki; başvuru sonuçları açıklandı ve sonuca bakmak için bilgilerinizi girdiniz. Eğer yedek listedeyseniz; yedek listedesiniz diye yazar.

      Sil
  7. Sonuçlar ne zaman açıklanacak bilgisi olan var mi

    YanıtlaSil
  8. Benim yeşil pasaportum var ve 4 yıl daha süresi var. Yeşil pasaport ile gezdiğin zaman da; İngiltere hariç tüm avrupa ülkelerini vize almadan gezebiliyorsun. Eğer çıkarsa yinede görev pasaportu almak zorunda mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıktığı takdirde bunu görevli kişilere iletin. Prosedüre göre size bilgi verirler.

      Sil
  9. Benim pasaportum yok secilmem durumunda pasaport cikartmam gerekecek mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaportunuz, Bakanlık tarafından çıkartılacak.

      Sil
  10. ne zaman açıklanacak ama sonuçlar?bir takım yerlerde maıl ıle haber verılecegı soylenıyor sıteden genel bı acıklama olmayacak mı?sadece gıdenlere mı haber verılecek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medya hesaplarından muhtemelen haberdar ediliriz.

      Sil
    2. Sonuçlar açıklandı. Bakabilirsiniz. Bana asıl çıktı.

      Sil
    3. Bu açıklananlar sadece erkekler mi ? Kizlar da dahil mi ?

      Sil
    4. Tebrik ederim :) Umarım çok eğlenirsiniz. Sadece erkekler için.

      Sil
    5. Tebrik ederim inşallah bana d cikar:) siteden mi baktiniz sonuçlara yoksa maille mi bilgilendirildiniz sorabilirmiyim?

      Sil
    6. kızlar ne zaman açıklanır sizce

      Sil
    7. tamam 1 hafta sonra yazmışınız sonra okudum teşekkürler

      Sil
  11. Neye gore belirlendi gidecekler ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu, bakanlık bilir. Ben yorum yapsam uygun olmaz :)

      Sil
  12. Sadece erkekler için bu. Neye göre açıklanıyor bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki bayanlarinki ne zaman açiklanir bilginiz var mi ?

      Sil
  13. Bayanların sonucları ne zaman aciklanir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde, en az 1 hafta kala açıklanır diye tahmin ediyorum.

      Sil
    2. Teşekkürler umarım cıkar bana ki bir geziye cok ihtiyacim var :)

      Sil
  14. Aynı şeyleri tekrar tekrar sormak istemiyorum fakat bayanların sonuçlarının bu açıklanan sonuçlara dahil olmadığına emin misiniz? Çünkü facebook GSB resmi sayfasındaki yorumlara baktığımda bir kaç bayan arkadaş bana asil çıktı, kardeşime çıktı bana çıkmadı gibi türlü çeşit yorumlar yapmışlar. Hatta bakanlığı arayanlara yetkililer topluca açıklandığını söylemiş. Resmi sitede ise sadece erkekler için olduğu yazıyor. Yani anlayabilene bravo olup biteni :) Sizlerin bu hususta net bir bilgisi var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan okuduğum yazıda, bende şunu anladım; evet, bayanlarda açıklandı fakat erkeklerin dönemi ilk olduğu için onları Ankara'ya çağırıyorlar. Bayanlarında açıklanmış oluyor o halde. Geziye 1 hafta kala da bayanları çağıracaklar.

      Sil
    2. Gençlerin yoğun ilgisiyle karşılaşan projede 22 Ağustos-3 Eylül tarihlerinde gerçekleştirecek ziyaretlere katılacak olan erkekler için başvuru sonuçları açıklandı.

      Sil
  15. Bayanların sonuçları aciklandi galiba?

    YanıtlaSil
  16. Siz soran arkadasim ciktimi size evet cikti die belgelerseniz sevinirim. O facede yazan bayanlar bilerek yaziyorlar bence cikacagi garanti olanlar torpilliler. Daha bayanlar icin bir aciklama yok. Yukarida link de verdim girin bakin. Ek not dusmemisler ve bayanlarla ilgili hic bir bilgi verilmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana cikmadi maalesef adiniz listede yoktur ibaresi cikti sorgulayinca

      Sil
    2. Neslihan Kahraman:
      çıkan insanları da zan altında bırakıyorsunuz. hiç bir torpil olmadığı halde bana çıktı.. ablamda başvurdu ona çıkmadı aynı proje çünkü benim not ortalamam daha fazlaydı ve birçok sivil toplum kuruluşunda gönüllü projelerde çalıştım tegv ve çocuk esirgeme kurumlarında . baz alınan şeyler kesinlikle bunlar . çıkan kişileride zan altında bırakmayın lütfeen torpil filaan yok en azından bana yapılmadığına adım kadar eminim

      Bu bahsedilen yorumlardan bir tanesi

      Sil
    3. Ben inanmiyorum. Uc bes kksi yazmis gordum. 3kisiyi gordum cikti diyen. Ve yalan soylediklerini düşünüyorum.

      Sil
    4. 118kisiden 3kişi ortada ya digerleri madem bu kadar sosyaller yazsinlar bana cikti die. Herkes neden susuyo. Madem ckti nerde o kizlar. Kesin bir bit yeniği dönüyo. Hakkim da haram olsun. Onemli olan sosyal olup yesil pasaportu olani gondermek degil. Bence gitme imkani olmayan birine cikmasi daha ise yarar ve sevindirici olurdu. 9eylulde bilmem ne okuyan zaten gider hayli hayli. Bir de utanmadan basvuruyorlar. Zaten tip okuyo. Doktor olunca ihtiyaci mi olacak bedava geziye. Hala masal okumasınlar. Ne erkek ne kiz hic siradan birine cikmamis. Cocuk odtu ucak müh. Notu 3 ona neden cikmadi madem. Tanidik o bu bakan cocugu. Bedava degilmi bakanin torunu bile gider. Hakkim haram olsun.

      Sil
    5. Ve sitede yazilan aciklamada erkeklerin sonucu aciklandi diyor. Madem not dussunler kizlarinki su tarihtedir ya da kizlarin sonuclari da aciklamaya dahildir diye. Niye o kadar insani zan altinda birakiyorlar? Kizlara dair hicbir ibare yok neden? Birde bana cikti diyen o kizlardan ikisi yazmiss 30.000 biri 50000 digeri rakam vermis mahsus o kadar kisiden cikti die nerdrn biliyorlar rakami. Resmi bir aciklamada 4.500kisi deniyor onlar nasil abartiyo. Hic biri guzelce bir yorum yapmamais.neden? Foto paylasip kanitlamamis kanit istiyorum. Donen dolaplarina.

      Sil
  17. Yukarıdaki linke tiklanmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linki kopyalayin ve yapistirin. Nasil uni okuyosuniz anlamiyorum ya cidden

      Sil
    2. Neden hakaret ediyorsunuz ne gerek var buna biraz nezaket!!

      Sil
  18. Açiklanmis cikmadi Allah belalarini versin. Daha aciklanmadan adlarini biliyorlardi. Hakkim haram olsun. http://www.gsb.gov.tr/Duyuru/19571/genc-kasifler-treni-basvuru-sonuclari-aciklandi.aspx bu da link. Kopyalayip bakin.

    YanıtlaSil

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -