Menu

19 Kasım 2014 Çarşamba

İyi Bir Dinleyici Olmanın 4 Kuralı

iyi bir dinleyici olmak
İyi dinleyici olmak ailemizden profesyonel ağımıza kadar şüphesiz bütün ilişkilerimiz için çok önemli. Bu sebeple karşındakini dinlemek eyleminin iyi bir yönetici, iyi bir çalışan olmadaki yeri de yadsınamaz.



Peki, iyi bir dinleyici olmanın sırları ne? Adım adım inceleyelim:


Öncelikle konuşmayı bırakın: Yapmanız gereken ilk şey, konuşmayı bırakmak. Çünkü konuşurken dinleyemezsiniz. Bir pazarlık, görüşme ya da iş bağlama esnasında daha az konuşanın daha avantajlı olduğu belirtiliyor. Bunun sebebi, sizden daha çok konuşan tarafın, siz sözünü kesmediğiniz sürece belki de aslında söylemeyeceği şeyleri ağzından kaçırabilecek, bilmeniz gerekenler hakkında daha çok bilgi verebilecek olması. Dolayısıyla bu stratejik üstünlükten vazgeçmeyin.

Sessizliğe alışın: Sessizlik rahatsız edici olabilir. St. Joseph Üniversitesi işletme profesörü Eric Chen, “toplumumuzun çok konuşan insanları ödüllendirdiğini ve bu sebeple dinlemeyi unuttuğumuzu” söylüyor. Oysa dinlemenin, size bu esnada düşünme fırsatı vermesi gibi, sayılamayacak kadar çok sayıda avantajları var.

Hedefinizi bilin: Bir şeyi açıklarken gereğinden fazla konuşmak, aynı cümleleri tekrar tekrar dinleyicinizin önüne getirmek, çoğunlukla bir özgüvensizlik işaretidir. Kendinize güvenin, yürütmekte olduğunuz iletişimin amacını aklınızdan çıkarmayın. Bu şekilde konuştuğunuzda sizi cevabınıza götürecek soruları daha kolay sorarsınız ve karşı tarafa yalnızca, ikinize de katkıda bulunacak şeyleri söylersiniz.

Sözcükleri Görmeye Çalışın: Dinlerken karşınızdakinin söylediği kelimeleri gözünüzün önüne getirin. Bu taktik sayesinde, konuşanın gözlerinin içine bakarken durmadan ne cevap vereceğinizi düşünmek yerine, daha kritik olan dinleme işlemini tam anlamıyla gerçekleştirebileceksiniz.

Buda son bir söz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder