Posted by : Adsız 27 Nisan 2014 Pazar

İnovasyon
Gelişen teknoloji, internet sayesinde artan araştırma ve bilgi sayesinde; insan hayatını kolaylaştıracak yeni fikirler ortaya çıkıyor, üstelik bunu yapanların içinde oldukça küçük kişiler de var. Peki sadece buluşu veya fikri bulmak yeterli mi? O zaman inavosyon yapmış oluyor muyuz? Gelin bunların cevabını yazımızda verelim.


Gençleri destekleme konusunda bu sefer kariyer içerikli bir yazıda bilgi vermeye çalışacağım. Gerek televizyon, gerekse internette sıkça rastladığımız, özellikle genç arkadaşlar; son zamanlarda artan akıllı telefon kullanımı ve bunlar için yapılan aplikasyonlarla, adlarından oldukça söz ettiren kişiler mevcut. Bu haberler sayede kafasında yeni projeler canlanan veya hazır projesi olan kişiler için bir cesaretlenme söz konusu. Bu durumdan yola çıkarak sizlere rehberlik edeceğini umduğum bir yazı hazırladım. Olduğunca karışık anlamlardan uzak durup en yalın haliyle, anlaşılabilir bir dille; inovasyonun ne işe yaradığını ve kullanılması gereken bir şey olduğunu anlatmaya çalışayım.

İnovasyon Nedir?
Sözcük anlamı oldukça geniş bir anlam tutan bu sözü; "Yenilenmek" anlamıyla kullanabiliriz. Yaptığınız buluş veya uygulamanın toplumsal yarar sağlaması için gereken yeniliklere ve ticari işlemlerini yönetmeye evresidir, inovasyon.

Bu kelimeyi hayatımıza sokan kişi ise: Avusturalyalı bir ekonomist olan, Joseph Alois Schumpeter'dir.

Schumpeter: Eskimiş ve verim alınamayan yapıların yenilenerek daha verimli hale getirilerek değişim gösterme süreci olarak tanımlıyor. Böylece sürdürülebilir bir gelecek sizi bekliyor. Hatta ülkeler için bile inovasyon çok önemli bir işlem.

Bulmak Yetmez:
Her yeni fikir inovasyon değildir. Çünkü; yaptığınız işten kar etmek veya bir başarı sağladığınızda bir inovasyon yapmış olursunuz. Ticari anlamda kar ve başarı elde etmek içinde, inovasyonu tanımlarken aktardığım gibi topluma yarar sağlaması gerekmektedir. Pazarlama süreci inovasyon açısından önemli bir adımdır.

Doğru Zaman ve Doğru Yer Kavramı:
Yeni fikriniz topluma yararlı veya yararsız olması dışında, doğru yer ve doğru zamanda işleme geçmesi gerekir. Fikri ortaya atmak yetmiyor ve ne yazık ki, zaman, ilgi çekicilik ve iyi pazarlama sistemi de gerekli bunun için.

Size tarihten iki alıntı yapmak istiyorum. İkisinde de pazarlama fikri sayesinde bugün alanlarında gerçek bir inovasyon örneği oluşturuyor.

İlk alıntımız, Marlboro Sigarası'nın Pazarlama Yönetmi:

Marlboro, kuruluşundan sonra iflasın eşiğine gelir. Yeni yöntemler aranır ama sigara satılmamaktadır. Fabrikaya bir gün bir adam gelmiş ve satışları arttırabileceğini, eğer artırabilirse şirkete ortak olacağını, söylediğini yapamazsa da hayatı boyunca fabrikada bedava tütün sarabileceğini söylemiş. Çaresizlik içerisinde, kaybedecek hiç bir şeyi olmayan fabrika sahipleri de bu adamın dediğini kabul etmişler. Adamın bunlardan istediği  boş Marlboro paketleri olmuş. Fabrika’da da bu boş paketlerden istemediği kadar çok var. Sonra bu adam gitmiş bütün paketleri tek tek ayağıyla ezmiş ve 3 ay boyunca Amerika’nın farklı bölgelerine bu boş paketleri uçaktan attırtmış. Amerikan halkı sabah uyandıklarında boş Marlboro paketlerini görünce  bu kadar çok Marlboro içiliyorsa kaliteli bir şey olduğunu düşünerek tüketmeye başlamışlar. Şirketin satışları o ay 5 kat artmış. Bu deha adamın adı Philip Morris’tir.

Diğer pazarlama örneği ise ünlü dikiş makinesi Singer hakkında:

Singer dikiş makinesinin asıl sahibi: Isaac Singer değil, Elias Howe'dur. Howe bulduğu keşfini inovasyona dönüştüremediği için hiç bir varlık gösterememişken, Isaac Singer ise bu projeyi inovasyona dönüştürerek bu alanda akıllara gelen ilk isim olmayı başardı. Yani, günümüzde icat yapmak kadar inovasyon yapmakta önemlidir. Bu; pazar payları ve kar oranı arttırılarak rekabet gücünü yükseltebilir.

Aşamaları Nelerdir?
İster işletme olsun, ister kişisel bir girişim, rekabet gücünüzü kaybetmemek için sürekli inovasyon içerisinde olmalı, eksikliklerini iyi bir şekilde analiz etmeli ve rakipleri hakkında bilgi sahibi olmalı, günümüz teknoloji ve sosyal medyasını en iyi şekilde değerlendirmeli. Müşteri profillerini de analiz etmeli; kullanıcılar ne istiyor ve buna nasıl geri dönüşünüzü nasıl yapmalısınız, plan dahilinde yönetmelisiniz.

Tüm bu analizlerden sonra ki işlem; beyin fırtınası yapmak. Beyin fırtınasından başarı ayrılmak istiyorsanız; Yenilikçi, tartışmayı bilen, projeleri yönete bilen ve pes etmeyen bir yapıda olmanız size avantaj sağlayacaktır. Araştırmacılar yaratıcı düşüncenin doğuştan gelen bir özellik olduğunu söylese de üzerinde çalışıldığı takdirde bu yeteneği edinebilirsiniz.

Yaratıcılığı Arttırmanın Yolları:
-Alışkanlıklarınızı değiştirin,
-Risk almaktan korkmayın,
-Dikkatinizi dağıtacak şeylerden kaçının,
-Sıradan işlerle uğraşın,
-Yürüyüş yapın,
-Yeni fikirlere açık olun ve onları geliştirmeye çalışın,
-Bilim-kurgu kitapları ve filmleri okuyun.


İnovasyon Çeşitleri:

Ürün İnovasyonu;
- Ürün, elle tutulur, gözle görülür, fiziksel ürünlerdir. Ürünü sadece üretmek yetmiyor, ürünlerde ufak tefek değişimlere tabii tutmalıyız.

Örnek: Bilgisayarlar, sürekli yenilen parçalarla daha kullanışlı bir ürün sunmak için sürekli bir inovasyon içerisindedir.

Hizmet İnovasyonu;
- Hizmet sektöründe müşteriye iyileştirilen hizmetler sunulmalıdır.

Örnek: Bir fast-food dükkanın internet üzerinden sipariş verme olanağı sağlaması gibi.

Pazarlama İnovasyonu;
- Ürün ve hizmet inovasyonunda, müşterinin ilgisini çekecek şekilde sunmak için kullanılan stratejidir.

Örnek: Bir enerji içeceğinin tasarımında, takımların taraftarlarının ilgisini çekecek şekilde tasarımının yapılması.

Faydaları:
Kaliteli bir yaşamın ve refahın en büyük anahtarı olarak görülen inovasyon, toplumlara dünya üzerinde, çok daha güçlü bir konuma getirir.

-Yaşam kalitesi artar,
-Kişi ve kurum kazançları artar,
-Ülkenin ekonomik seviyesi artar,
-İstihdam artar.

Kişisel Faydaları;
-Kendini yenileme,
-Sosyal çevre gelişimi,
-Özgüven artışı,
-Hızlı iş bulma ve başarılı olma,
-Tekdüze olmaktan kurtulma,
-Geniş bir bakış açısı.

Gerekli Özellikler;
-Değişik yönlerinizi keşfedin,
-İçinizdeki çocuğu kaybetmeyin,
-Yeni insanlarla tanışın,
-Hata yapmaktan korkmayın,
-Öğrenmeye açık olun,
-Kendinizi dinleyin,
-Düşünmek için zaman ayırın.

Son Tavsiyeler:
İnovasyon anlık bir kazanç değildir. Başarılı elde etmek için düzenli bir sistem gerekir. Şu listeyi dikkate alarak yol haritanızı çizebilirsiniz.

Fırsatlar:
Fırsatları yakalamak önemlidir. Bu fırsatları kaçırmamak gerekir ve rekabette öne geçmek için gerek kişisel gerek kurumsal  olarak bu fırsatların hemen farkına varmalısınız.

Stratejik Yöntem:
Fırsatları yakalamak birazda stratejik yollarla değerlendirmek önemlidir. Her zaman bir stratejiniz olmalı ve sürekli geliştirilebilir olmalı.

Not Defteri:
Aklınıza gelen fikirleri not edip unutmamak önemlidir. Kişisel Ar-Ge'nizi oluşturmalı ve projelerinizi geliştirmelisiniz.

Sermaye:
Gerekli kaynakları bulmak için araştırılıp ticari boyutu fikrinize dahil etmelisiniz.

Sonuçları Dikkate Alın:
Başarı ya da başarısız her durumda bir durum değerlendirmesini yapın. Bu sizin işinizde konumunuzu gösterir.

Verebileceğim tüm bilgiler bu kadar. Kişisel projeleriniz veya kurumsal projelerinizde dikkate alabilir ve uygulayabilirsiniz. Başarılar dilerim.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

En Kültürlüler

İzleyiciler

Alt Kategoriler

Asla Vazgeçmeyenler

- Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar, insanın içinden gelir ve hep oradadır.
(Sigmund Freud)

- Dünya üzerinde en güçlü silah, ateşlenmiş insan ruhudur.
(Marshall Foch)

- Onların peşinden gidebilecek cesaretiniz ve yeterli özgüveniniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir.
(Walt Disney)
Blogger tarafından desteklenmektedir.

- Copyright © Kültür Yaşa -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -